www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband! -

Barn sånger <3

Versionen I en sal på lasarettet (ur min skattkammare 3)

I en sal på lasarettet där de vita sänger stå låg en dödssjuk liten flicka blå ögon lockigt hår

Så en dag så fråga flickan får jag fara hem till mor nej det får du ej min flicka men till våren kanske få

våren kom och flickan fråga får jag fara hem till mor nej det får du ej min flicka men till hösten kanske då

hösten kom och flickan fråga får jag fara hem till mor nej det får du ej min flicka men till vintern kanske då

Vintern kom och flingor falla över flickans lilla grav där stod prästen där stod alla där stod flickans mor och far

 

 

den här låten sjöng alltid mamma för mig när jag var liten.

jag älskade den här låten men tyckte att den var väldigt sorjlig ...

det tycker jag nu också :P

 

Puh sången <3

JAG ÄR ETT SVART LITET REGNMOLN
VID HONUNGSTRÄDET HOS DIG
BARA ETT SVART LITET REGNMOLN
LÄGG INTE MÄRKE TILL MIG

ETT LITET UTSVULTET PUH-MOLN
ÄR INTE HUNGRIG ONEJ ONEJ

FLYGER OMKRING
OCH GÖR INGENTING
INGEN SKA BRY SIG OM MIG

 

 

den här älskde jag också när jag var liten <33

satt och sjöng den på toan , haha <3

 

ville bara skriva om dem här 2 för att idag började jag

sjunga på en sal i lasarettet och jag vet inte varför och sen kom jag att tänka på puh sången :P

nu ska jag gå , hejdå // fibbi <3 <3

 

 


Kommentarer

vill du vara snäll och lämna en kommentar ??:

Vad är ditt namn:
Vill du att jag ska komma ihåg dig??

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg ??:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0